تولید و کاشت سبزیجات تازه و بازاریابی آن

تولید و کاشت سبزیجات تازه و بازاریابی آن

بسیاری از سبزیجات کاران به دنبال راه های جدیدی برای افزایش سود و تنوع بخشیدن به فعالیت های خود هستند و نیز مایلند درآمد خود را با افزایش سطح زیر کشت محصول با کیفیت افزایش دهند. در این روزها نیز  تقاضا برای گیاهان دارویی و سبزیجات تازه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

از سبزیجات علاوه بر طعم دادن به غذا ، برای خواص بیشمار درمانی آنها نیز استفاده می شود.

سبزیجات و گیاهان داروئی انواع مختلفی دارند. سبزیجاتی که در آشپزی از آنها استفاده می شود که به دو شکل تازه و خشک مصرف می شوند ، سبزیجات معطر ، گیاهان داروئی و دانه های روغنی.

blank

سبزیجات تازه

اولین گروه مورد بحث سبزیجات تازه و مورد استفاده در آشپزخانه هستند. سبزیجات محبوب عبارتند از ریحان ، گشنیز ، نعناع ، رزماری ، آویشن ، ترخون ، بادرنجبویه ، مریم گلی و جعفری.

بسیاری از سبزی کاران تازه وارد در بازار با تولید کم و فروش مستقیم آنها به رستوران ها شروع به کار می کنند. در منطقه ای با تعداد زیادی رستوران ، این ممکن است راه خوبی برای تکمیل درآمد باشد.

اما اگر تعداد رستوران ها کم و دور باشند ، با افزایش تولید ، زمان بیشتری باید صرف تحویل شود. سرانجام به نقطه ای می رسیم که هزینه ای که باید برای تحویل مقادیر کم به بسیاری از مکان ها پرداخت شود بالا می رود.

blank

ریحان

در این مرحله  ممکن است فروش عمده مورد توجه قرار گیرد. در برخی مناطق عمده فروشان ، محلی هستند. می توان بصورت بسته های عمده یا خرده فروشی آنها را تهیه کرد. به دلیل فسادپذیری محصول ، ایجاد بازار قبل از برداشت یا حتی کاشت آنها مهم است. همچنین همکاری نزدیک با خریدار در مورد اینکه چه چیزی ، چه موقع و در چه حجم تولید کنید ، بسیار مفید است.

سبزی پرطرفدار که در بیشترین حجم تولید می شود ریحان است. بسیاری از تولید کنندگان ریحان تازه وجود دارند. متأسفانه ، وقتی اکثر آنها محصول دارند ، در اواسط تابستان ، قیمت ها پایین است. ترفند این است که ریحان تازه داشته باشید ، در حالی که هیچ کس دیگری ندارد. در اوایل بهار و در طول زمستان. روشهای تمدید فصل ، مانند پوشاندن گیاهان با پوشش ردیفی یا کشت سنگر ، به برداشت محصول در این فصول کم محصول کمک می کند. پرورش دهندگان گلخانه ای که در اواسط زمستان ریحان تولید می کنند ، به ندرت از مشکل عرضه بیش از حد شکایت می کنند.

blank

میزان تولید و رساندن محصولات به مصرف کننده

حجم تولید سبزیجات تازه هرچقدر باشد ، رسیدگی پس از برداشت ، برای موفقیت در بازار، حیاتی است. برای جلوگیری از کبودی ، گیاه باید بسیار ملایم مورد استفاده قرار گیرد. برگها باید سریع برداشت و در جای سرد قرار بگیرند. سبزیجات همچنین باید برای ماندگاری طولانی و جلوگیری از آسیب ، در جعبه های مناسب بسته بندی شوند تا بتوان آنها را روی هم چیده و بدون آسیب به محصول ، جابجا کرد.

سبزیجات تازه می توانند فرآوری شده و به عنوان سبزیجات خشک فروخته شوند. نمونه هایی از سبزیجات خشک محبوب عبارتند از جعفری ، ریحان ، رزماری و مریم گلی. گیاهان خشک شده در بسته های عمده یا خرده فروشی فروخته می شوند. بسیاری از تولیدکنندگان ، محصولات خود را بصورت بسته بندی شده به فروشگاه ها یا مغازه ها می فروشند. یک مزیت واقعی برای گیاهان خشک این است که می توان آنها را تا زمان آماده شدن بازار ، ذخیره کرد.

blank

کود مناسب

برای بالابردن کیفیت محصول و تامین نیازهای خاک بهتر است از کودهای کامل ماکرو استفاده نمود. کودها باعث می شوند که خاک مواد مغذی دریافت کند و در نتیجه گیاه از طریق ریشه ، عناصر موردنیازش را دریافت می کند.

کود ها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی باید کودی را انتخاب نمود که دارای سه عنصر اصلی موردنیاز گیاه باشد و آن سه عنصر عبارتند از:

  • فسفرکه برای تامین پروتئین گیاهان، سبزیجات و صیفی جات و در نهایت رشد بهتر آن ها بسیار مهم است.
  • پتاسیم که به جوان ماندن برگ ها کمک می کند. همچنین مقاومت آن ها را در برابر بیماری بالا می برد.
  • نیتروژن (ازت) که برای ساخت سبزینه گیاه مناسب است باعث تردی و شادابی برگ سبزی ها و گیاهان می شود.
blank

مانند هر محصول ، اولین دستور کار ایجاد بازار است. سپس ، تعیین کنید که چه زمانی از سال به محصول نیاز است و آیا می توان آن را در آن زمان تولید کرد. آیا در برنامه تولید سایر محصولات قرار می گیرد و آیا زمان ، نیروی کار ، فضا و تجهیزات لازم برای پرورش آن را دارید؟ آیا مکان مناسبی برای بازاریابی مستقیم وجود دارد؟

آخرین مقالات سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up