کود کامل ماکرو ۳-۵-۷

با توجه به اهمیّت عناصر ماکرو در رشد و توسعه گیاهان، کود کامل ماکرو ۳-۵-۷ پروویتا ، با داشتن سه عنصر اصلی و ترکیب آن با ماده‌ی زئولیت، خاصیت دیر رهشی این عناصر را داشته و در اثر بارندگی یا آبیاری شسته و از دسترس گیاه خارج نمی‌شود.
این نکته باعث مصرف بهینه و اقتصادی این کود در مقایسه با مصرف کودهای ازته و پتاسه به تنهایی می‌گردد. 

توضیحات

ترکیبات کود کامل ماکرو ۳-۵-۷ پروویتا: این کود دارای ترکیبات ازت (N)، فسفر (P) و پتاس (K) بسته به نوع فرمول مشخص شده می باشد.
این کود حاوی ۷ درصد ازت، ۵ درصد فسفر و ۳ درصد پتاس می‌باشد.
یکی از عوامل مهم در بهبود کمی و کیفی محصول، تغذیه صحیح گیاه است. در تغذیه نه‌تنها باید هر عنصر به اندازه کافی در دسترس گیاه باشد، بلکه ایجاد تعادل عناصر غذایی از اهمیّت زیادی برخوردار می‌باشد. در صورت عدم تعادل تغذیه‌ای، نه‌تنها افزایش عملکرد رخ نمی‌دهد، بلکه موجب اختلالاتی در رشد گیاه و در نهایت افت عملکرد می‌شود.

این کود برای محصولات زراعی از جمله یونجه، خربزه، طالبی، هندوانه و یا برای مزارع دیم پر بازده و همچنین درختچه های فضای سبز و درختان میوه با سنین 3 تا 7 می باشند کاربرد بیشتری دارد.

خواص کود کامل ماکرو 3-5-7

تأمین و تغذیه به موقع عناصر پر مصرف (نیتروژن، فسفات، پتاس).

زمان و نحوه مصرف

این کود در زراعت قبل از کاشت، مخلوط با خاک و یا همراه با سله‌شکن کودکار در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.
در باغات نیز به هنگام چالکود در سایه‌انداز درخت مصرف گردیده و یا به صورت نواری در امتداد درختان با خاک مخلوط می‌شود.

میزان مصرف

برای محصولات زراعی و همزمان با کاشت و ترجیحا بصورت نواری و یا با کودکار-بذرکار به مقدار 250 تا 300 کیلو گرم در هکتار استفاده گردد.

برای محصولات باغی در فصل پائیز و یا زمستان بعنوان کود پایه مخلوط با کود دامی کاملا پوسیده بصورت چالکود و یا کانال کود برای هر درخت بارده 1 تا 1/5 کیلو گرم و برای درختان بین 2 تا 3 ساله مقدار مصرف 0/5 تا 1 کیلو گرم توصیه می شود.

کود کامل ماکرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up